fredag 1. mars 2013

Trestubber - hvem hva hvor DIY

Hei!


Jeg får veldig mange spørsmål om disse fine trestubbene pappa har laget til meg. Så jeg tenkte å lage ett innlegg der dere får svar :)



Noen er gamle stubber fra låven på gården.


De nyeste som pappa har laget er av grantre.


Pappa hentet dem i skogen sin, og skjærte dem i ulike høyder.

Trestubbene må barkes av. Dette kan ta tid om du ikke har utstyr. Pappa har jo gjort dette for meg, men med de gamle stubbene jeg har selv så har jeg brukket av barken etterhvert som den tørket.

Stubbene trenger god tid på å tørke. En jeg tok inn fra naturen stod på badegulvet i 2,5 mnd før den var tørr, så her må man være tålmodig. 


Når de er tørre kan du pusse lett over dem med sandpapir eller maskin. 

Deretter er jo mulighetene mange; male dem, olje dem eller ha den naturlige.


På soverommet har jeg en av de gamle stubbene, som har fått ett strøk vanlig hvit maling.


Elena har en på rommet sitt som er malt med høyglans hvit.


Håper dette var til hjelp!
Dere kan også se litt mer av stubbene i dette innslaget til Sebyen.no.

http://htv.no/video/20689/


19 kommentarer:

  1. Flott innlegg!
    Stubbene er bare helt nydelig:) gleder meg til å få noen i hus!
    ønsker deg fin start på helga:)
    klem nina

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, Nina!
      God helg til deg også!

      Slett
  2. Takk for tips, så tøffe :)

    Ha en fin dag, nyt den.

    Solklem :)

    SvarSlett
  3. Så gøy å se innslaget!!
    Du er så flink og kreativ!
    Ha en NYDELIG helg! :)
    Klem fra meg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Er veldig rart å se seg selv og ikke minst høre stemmen! Ik!
      Hehe.
      Men morro var det :)

      God helg til deg også ;)

      Slett
  4. Ja det er jo så lekkert så da klarer jo han å være litt toloding hehe =)=) Ha en fiiiin helg!

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er født utålmodig, hehe, heldigvis har jeg en tålmodig pappa ;)
      God helg!

      Slett
  5. Elsker trekubbene dine, særlig de ubehandlede. Har veldig lyst til å prøvene lignende selv, men spørs om jeg har tolmodighet til å vente så lenge på tørking altså :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, sett dem inn på badet, de er jo dekorative mens de tørker også ;)

      Slett
  6. skikkelig fine! fåR se om jeg går i anskaffelse av noen sånne selv, å kjøpe de er ikke aktuelt, koster fort 1000kr for de jeg har sett på :P

    SvarSlett
  7. knalltøffe stubber , tror jeg må få meg noen jeg også :-) god helg

    SvarSlett
  8. De er så tøffe de stubbene !! Så tv innlegget også - så pen du er !! Nydelig:-)
    Du har et gjennomført og fint hjem :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk ;)
      Litt ubehagelig å bli filmet så clooooose, hehe, men men :)
      God helg!

      Slett
  9. Stilig og inspirerende!!! ♥ Jeg vil ha en!!! :)

    Klem,
    Vicky

    SvarSlett
  10. Flotte stubber. Et kjapt spørsmål, hvis du hentet en stubbe fra naturen...hvor kom de andre fra? ___ ___
    | | ___ | |
    | :)|| || ? |
    | || ? || |
    |___||___||___|

    SvarSlett
  11. De har jeg laget i labben.
    Hehe, neida, nå fikk jeg meg en latter! :)
    Det jeg mente var noen har jeg funnet ute, liggende rundt omkring, mens de andre har pappa skjært ut på bestilling.

    SvarSlett
  12. Jeg fant en! og nå skal jeg ta den med på badegulvet :) Gleder meg!!

    Klem,
    Vicky

    SvarSlett
  13. Hei, prøver på dette selv, og skjønner jo nå at jeg har vært utålmodig.. men hva slags redskap bruker faren din til å få av barken, så jeg slipper og føle meg som Emil med hammer og meisel... :)
    Flotte stubber forresten!!

    SvarSlett

Hei!
Jeg setter stor pris på at du tar deg tid til å legge igjen noen ord til meg. ♥
Lurer du på noe, så sendt meg en mail så er du garantert svar. :)

Klem Silje

Bloggarkiv

Translate