mandag 7. november 2011

Bursdagstips; Fruktpinnsvin!

Hei!
Mandags og ukestart. Jeg har vært på kurs på høyskolen her i byn, om veiledning av studenter. Veldig greit og veldig god teori som kan brukes i jobb.

Det er godt å være hjemme med de to småtrollene, og hverdagen er tilbake med alt det innebærer (spesielt klesvask..hehe).
Til Caspians feiring i barnehagen laget jeg ett fruktpinnsvin han kunne ha med seg til sine små venner.
Det er ett veldig godt alternativ til kake, som de kan bli litt mye av når det er mange barn i en barnehage som feirer bursdag i løpet av ett år.

Slik gjør du:

Bruk en honningmelon som "kropp". Dette gjør du ved å skjære av ett stykke på den ene siden, slik at det ligger stabilt.( Jeg brukte bare en halv honningmelon på bildet som dere ser, men det var fordi jeg bare hadde en halv igjen ;))

Bruk deretter all slags frukt, delt opp i passende biter, som du trer på lange trepinner (usikker på hva de kalles, men de jeg kjøpte hadde de på vanlig dagligvarebutikk).

Jeg brukte banan, eple, pære, druer og mandarin.

Sett pinnen i melonen og voila: ferdig!

Send med en boks vaniljesaus, så blir lykken komplett!

Ha en fin kveld!

6 kommentarer:

  1. Så artig og bra tips, det skal jeg huske! Vi har barnebursdager i desember og februar, ser ikke bort fra at det blir noen fruktpinnsvin sendt med da :) I vår barnehage har foreldrene blitt enige om at ingen skal sende med kake, litt synd egentlig, siden jeg elsker å bake :) Men fruktpinnsvin er absolutt et godt alternativ! Fortsatt fiin mandagskveld :)

    SvarSlett
  2. Kjempe tips!! Det ser jo så godt ut. Alle glemmer kake når de ser dette. Og jeg er enig med deg når det gjelder kake i barnehagen. Det blir ganske mange sjokoladekakestykker på dem.
    God natt :-)

    SvarSlett
  3. takk for tips. ser godt ut.noe jeg skal lage bare til meg selv enkveld:)tihihi
    klem

    SvarSlett
  4. veldig fin ide!
    Eldstejenta her var i bursdag nå i helga, og da fikk de servert dette. Og det var mildt sagt populært! Dette var jenter i alderen 2-6 år.

    SvarSlett
  5. Takk for tipset Silje:) Datteren min elsker frukt og når det i tillegg ser ut som et pinsvin kan det nok ikke bli bedre;)

    Bli gjerne med på gi-borten min om du vil:)

    Klemmer fra Pernille

    SvarSlett
  6. Så stilig! Dette var lurt:-)


    PS:Giveaway fra Amundsen Spesial hos meg:-)

    SvarSlett

Hei!
Jeg setter stor pris på at du tar deg tid til å legge igjen noen ord til meg. ♥
Lurer du på noe, så sendt meg en mail så er du garantert svar. :)

Klem Silje

Bloggarkiv

Translate